Dip dye

Läste om dip dye nails idag och testade med isadoras bananas och depend nr 045. Såg vissa som bara använde färg med fast jag kände för glitter idag :) du målar naglarna i önskad färg och väntar till de har torkat helt. Sen målar du på glittret vid toppen på nageln, tar en make up svamp (alternativt kökssvamp, det tog jag då mina make up svampar tog slut) och så tar du kanten av svampen och drar ner glittret lite, dock inte ända ner till nagelbandet, lämna en del av den andra färgen (ja nan ser ju typ hur långt jag drog ner här på bilden) Därefter så målar man på mer glitter uppe på tippen av nageln. Klart! Varning för att det tar tid att torka efter det, sitter fortfarande och väntar... :) om man vill att det ska torka fortare kan man doppa fingertopparna i kallt vatten. Jag köper nästan bara isadoras widebrush nagellack då det täcker bra, håller länge och torkar snabbt! Det är depends glitter som är segtorkat idag:)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: