Mirakel olja?

Har hört att ricinolja ska vara någon typ av mirakel olja som gör att håret växer fortare? Det är verkligen ett popoulärt ämne att diskutera om man googlar ;) Jag känner att jag måste testa detta. Ska funka som så att man tar olja i torrt hår och borstar ut lite på längderna och lite i topparna (längder+toppar är bara för att man ska få mjukare hårkvalitét) och sedan sover man med det som jag har förstått det och så schamponerar man på morgonen. Det finns olika varianter men det lät i så fall mest logiskt :)
Ca 3-4 ggr i veckan men vissa gör det bara 2 ggr i veckan.
Det är ju egentligen ett laxermedel man köper på apoteket men man kunde visst hitta det på hälsokost oxå, så dit ska jag imorgon :)
Det ska visst även vara superbra som "ansikts-mask" ihop med olivolja, och vissa skriver att ögonbrynen/ögonfransar växer mer med hjälp av oljan (om man nu vill det). Mycket intressant om det funkar, men man är ju rätt skeptisk ändå ;)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: